//
Şu anda okuduğunuz...
Hayat, Hayat felsefesi, hayata dair

Islansan ne olur, bırak yağsın yağmur ve tadını çıkar

Bu yazı yağmur hakkında, büyük şehirlerde yaşayanlar için trafiğin sıkışması ve ulaşımın aksaması anlamına da gelen yağmur üzerine …

Oysa yağmur hayattır, mis gibi toprak kokar, hele yağmurun sesini dinlemek ne güzeldir.

“Singing in the rain” filmi geldi aklıma, yağmur altında şarkı söyleyip dans ettiğim olmamıştır ama bırak biraz ıslanayım diye şemsiyeyi kapattığım olmuştur …

dancing in the rain - adam cooper singing

Yağmur altında birkaç anımdan söz edeyim …

Sağanak Altında Avrasya Maratonu

2008 senesinde Avrasya maratonuna katılmak için İstanbul’a gitmiştim. Amaç maraton değil, boğaz köprüsünden yürüyerek geçmek tabii. Sabah kalktığımda sağanak yağmur güzel bir süpriz olmuştu. Hava şartları bu güzel deneyimi durdurmamalıydı, durduramadı da …

AvrasyaMaratonu2008-01AvrasyaMaratonu2008-02

Doğu Karadeniz yaylarında yağmurun tadını çıkarmak

Doğu karadeniz yaylalarında yağmurun içinde yürümek ayrı bir keyifti. Yağmurun içinde diyorum, çünkü bir anda sis gibi inen o bulutların içinde kendinizi buluyordunuz ve yağmur her tarafınızda oluyordu. Etrafta sadece yağmurun toprağa ve ağaçlara düştüğündeki o tatlı sesi duyuluyordu …

Alplerde yağmurun gelişini an ve an izlemek …

İtalya’dayken haftasonları dağ yürüyüşüne gittik bol bol. Ekip liderimiz hava şartlarını çok iyi takip ederdi. Haftasonunda yağmur olacağını görünce, yürüyüşe gitmemek için beni ikna etmeye çalışırdı ama ben her koşulda gitme taraftarıydım.

Böyle bir gezide, dağın tepesine ulaşırken yağmur bulutlarının yağarak bize yaklaşmasını izlemek ve birkaç dakika sonrasında sırıksıklam olmak da ilginç bir deneyim olmuştu. Bir 15 dakikalık mesafedeki dağ evi ve en azından içecek bir sıcak çorba bulmamız şansımızdı … Yine de çok güzel bir deneyimdi …

MonteLema-HikeUnderRain

Yağmurlu şehirlerde yaşamak …

Askerliğimi yedek subay olarak Bursa’da yaptım. Üç seneyi aşkın süredir de Muğla’dayım. bu iki yer de oldukça yağmur alan yerler.

Doktora sonrası araştırma için gittiğim İtalya’da yaşadığım şehir Ispra da oldukça yağmurlu bir bölgede bulunuyordu. İlk gittimde aylardan Kasımdı ve 11 gün yağmur yağmıştı …

Sözün kısası …

Islanmak güzeldir. Yağmurda ıslanmak derken, Muğla’nın bir dakikada sırıksıklam yapan yağmurundan söz etmiyorum tabii ki. Çiseleyen tatlı bir yağmurdan sözediyorum.

Norveç taraflarında şöyle bir söz varmış: “Kötü hava yoktur, kötü giyim vardır!”. Hava koşullarının hiçbir şekilde sizi durdurmaması için öncelikle yağmur geçirmeyen bir pantalon ve ayakkabı çok önemli.

Fırtınalı ve rüzgarlı bir hava yoksa, sonunda üstünüzde kurumayacaksa biraz ıslanmanın da kötü bir tarafı yoktur. Hayat, biraz da ona nasıl baktığımızla alakalıdır.

Dancing-in-the-rain-quotes

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

