//
Şu anda okuduğunuz...
akademik, üniversite

Neden özel sektörde değil de akademideyim?

Geçen gün derste bilgisayar mühendisliği konusunda konuşurken, öğrencilerimden birisi “Peki siz neden akademidesiniz? “ diye sorunca gülümsemeden edemedim. Çünkü aynı soruyu ben de öğrenciyken sayın Murat Osman Ünalır hocama sormuştum. Bu soruyu cevaplamadan önce, bu anımı da öğrencilerime anlattım.

Ogrencilerimle01

Bilgisayar mühendisliği hakkında neler diyordum, onu önce anlatayım. Bilgisayar mühendislerinin çok çeşitli alanlarda çalışabildiklerini, özetle bilgi ve bilgi işlemeyle ilgisi olan her alanda çalışabileceklerini, birçok kamu kurumunda da çeşitli pozisyonlarının olduğunu ve yurtdışı fırsatlarından söz ediyordum.

Durum böyleyken, bir akademisyenin (özellikle öğretim üyeliğinin ilk aşaması olan yardımcı doçentin) aldığı maaşın azlığı da malumunuzdur. Neden akademideydim? Yeterince iyi değil miydim?

İstediğim yerdeyim ve mutluyum. Neden mi akademideyim? Öncelikle ben birşeyler öğretmeyi seviyorum. Öğretme sürecinde sürekli kendimi yeniliyor ve geliştiriyorum. Özellikle öğrencilerim bir konuyu anladıklarında, o gözlerinde oluşan pırıltıyı gördüğümde ve bana memnunlukla baktıklarında çok ama çok mutlu oluyorum. Yönlendirme ve yorumlarımla yol gösterip “Bir fark yaratabilme“nin keyfini yaşıyorum.

Her şey para değil, özellikle zamanımı özgür bir şekilde harcamayı tercih ediyorum. Çalışma saatlerinin esnekliği derken, proje ve yayın çalışmaları için gece geç saatlere kadar çalışabilmek de gerekebiliyor. Bu tür çalışmayı bana bir patron dayatmıyor, ben bundan zevk aldığım için, zevk aldığım alanda ve zevk aldığım anda bunu yapıyorum.

Bilim ve teknoloji denince; araştırmayı ve ilgimi çeken konuların özünü anlamaya yönelik çalışmayı seviyorum. Bilim yapamıyoruz belki (henüz), belki de bilim/teknoloji yapacak birilerini yetiştirebiliriz. En azından bizim yaptığımız hataları yapmalarını engelleyip onların daha iyi yollardan ilerlemelerini sağlayabilirim.

Üniversite kampüsünde olmak ayri bir keyif. Bunun hakkında çok uzun yazabilirim. Spor imkanlarından tutun kültürel etkinliklere, yaşayan bir organizmadır kampüs. Ne kadar etkin kullanırsanız o kadar keyif alırsınız. Nedense kampüs ve hayat deyince aklıma hep “Tuesdays with Morrie” filmi geliyor.

Farklı şehirler, farklı ülkeler görmek için de iyi bir yer akademi. Yapılabilecek ortak projeler, doktora sonrası araştırmalar, Erasmus gibi birçok imkandan söz etmek mümkün. Bu sayede farklı kültürleri ve yerleri taniyabilmek de oldukça keyifli.

Sonuçta bu benim tercihim. Özel sektörü kötülemiyorum, akademi ve akademisyen olmak benim tercihimdi. Bunu ne kadar iyi yapabildiğimi de zaman gösterecek.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

2 thoughts on “Neden özel sektörde değil de akademideyim?

  1. özel sektöre ilişkin görüşlerin olmayışı bu yazıyı biraz eksik bırakmış. (bununla ilgili çok güzel bir yazı vardı ama şu an bulamıyorum. Yazıdan aklımda kalanlar “bugün ne kadar kod yazdın” ve “illa saymak istiyorsan tuğla fabrikası al sabah akşam sayarsın”🙂

    Posted by Arda | 05 Ocak 2016, 12:56 pm

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

