//
Şu anda okuduğunuz...
eğitim, eğitim üzerine düşünceler

Geleneksel eğitime alternatif örnekleri – home schooling – hackschooling

Geleneksel eğitime alternatif olarak sunulan bir çok denemeden/girişimden söz etmek mümkün. Geçtiğimiz günlerde izlediğim aşağıdaki videoda Logan Laplante (13 yaşında) evde eğitim alıyor ve bu deneyimini anlatıyor. Kendini ifade etme yeteneği hayranlıkla izleniyor.

Geleneksel eğitimi sadece “ders” olarak görmemek lazım, sosyalleşmenin önemi (ki ne kadar yapılabiliyor tartışılır) de aşikar. Evde eğitim verirken çocukları asosyal olarak da yetiştirmemek gerekir diye düşünüyorum. Yukarıdaki videodan anladığım kadarıyla, kendisi gibi birkaç çocuğun katıldığı bir klüp/sivil toplum kuruluşu gibi bir yerde de sosyalleşiyor ve oradaki etkinliklerle farklı deneyimleri yaşama şansı yakalıyor. Bu tür ortamlar için de mekan ve personel derken alternatif okullar mı oluşturuluyor?

Hacker, videoda da anlatıldığı gibi  bilgisayar sistemlerine saldıran ve  sistemleri ele geçiren kişiler değildir. Bir konuda üstat olmak demektir. Bu müzik alanında olabileceği gibi bilgisayar sistemi konusunda da olabilir. Hacker (üstat) felsefesine göre; üstatlar, problemleri çözer, yeni şeyler yapar, özgürlüğe, paylaşıma ve yardımlaşmaya inanırlar. üstat olarak kabul edilmeniz için bu felsefeye uygun davranmanız gerekir. davranışınızı bu felsefeye tam anlamıyla uygun hale getirebilmek için ise, bu felsefeye gerçekten inanmalısınız [1].

Hackschooling diyerek, eğitimi hack etme gibi bir kavramla karşımıza çıkıyorlar. Bunu da ticari bir oluşuma dönüştürüyor bile olabilirler. Bir terim sonuçta ama gerçekte anlatılmak istenen ilgi çekici.

https://twitter.com/hackschooling

https://www.facebook.com/hackschooling

Evde eğitim ve hackschooling üzerine önümüzdeki yazılarda ayrıntılı değinmek istiyorum. Bir başka paylaşımda görüşmek üzere.

Kaynak

[1] https://eksisozluk.com/entry/8154290

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

