//
Şu anda okuduğunuz...
etkin insan, kişisel gelişim

Kaygı, öfke gibi negatif duygulardan kurtulmak mümkün mü? Bilinçaltı Formatlama Tekniği veya Duygusal Özgürlük Tekniği

“Beynine format at” kitabını okurken “Bilinçaltı Formatlama Tekniği “(NeuroFormat) ile karşılaştım. Kitapta bilinç, bilinçaltı ve teknik anlatılıyor bi miktar. Kaygılardan kurtulmak için “NeuroFormat” tekniği işe yarar mı? Bazı şeyler komik veya inanılmaz gelebilir.

Aslında burada kullanılan teknik anladığım kadarıyla Duygusal Özgürlük Tekniğinin (Emotional Freedom Technique) biraz değişmiş hali. Psikolog Gülüm Bacanak, “Duygusal Özgürlük Tekniği (EFT) ile Duygusal yüklerinizden Kurtulun” yazısında bu tekniği anlatmış:  http://www.tavsiyeediyorum.com/makale_4700.htm ” [1] [2]

Dr. Mercola da bu tekniği http://eft.mercola.com/  adresinde ingilizce açıklamalar ve videolar ile anlatmış. [2]

Aşağıdaki videolarda “NeuroFormat” tekniği biraz magazinsel olmakla beraber anlatılıyor, yine de izlenebilir …

Özetle

Uzman değilim, sorgulayan bir beyin olarak anladığım şey şudur:

Beynimiz bize oyunlar oynuyor. Bu yöntemlere göre bizim bunu kontrol altına almamız mümkünmüş gibi gözüküyor. Beynimizin bu kadar kolay etkilenebiliyor olması da biraz korkutucu sanki.

Bu teknikler ve bu tekniği piyasaya sunanlar, sonuçta bu işten para kazanıyor. Teknik karışık geliyorsa zaten size ücreti karşılığı birebir uygulayarak çözüm sağlıyorlar. Sorununuza çare oluyorlarsa güzel tabii ki.

Şimdi teknik ne olursa olsun, sonuçta negatif duygularımızla yüzleşip çözmek elimizde.

Çözmek istiyor musun?

Önce yüzleş.

A tekniği veya B tekniği.

Yapabilirsin.

Kaynak:

[1] Psikolog Gülüm Bacanak, Duygusal Özgürlük Tekniği (EFT) ile Duygusal yüklerinizden Kurtulun, http://www.tavsiyeediyorum.com/makale_4700.htm

[2] http://forum.donanimhaber.com/m_71112439/tm.htm

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

