//
Şu anda okuduğunuz...
Animasyon, bilim

Walt disney -You should be a scientist – Bilim insanı olmalısın

Bilime bir de bu açıdan bakın … bilim ve sevmek … severek araştırmak, işe kalbini vermek …

 

– Sen de bir bilim adamı olmalısın, Victor.
– Kimse bilim adamlarından hoşlanmıyor ki.
– Bilimin onlara verdiklerini seviyorlar
ama soruları sevmiyorlar.
Bilimin sorduğu soruları sevmiyorlar.
– Aslında benim bir sorum var.
– işte bu yüzden bir bilim adamısın.
– Deneyimi, yani projemi yaparken ilk başta çok başarılı oldu…
…ama diğer seferinde işe yaramadı.
– Yani bir bakıma yaradı da,
sonra yaramadı.
Neden olduğunu anlamadım.
– Demek ki ilk başta da hiç anlamamış olabilirsin.
– insanlar, bilimin burada olduğunu sanır. (kafasını gösteriyor)
Ama aynı zamanda buradadır .(kalbini gösteriyor)
– ilk seferde deneyini seviyor muydun?
– Evet.
– Peki ya ikincisinde?
– Hayır.
Sadece bitip gitmesini istiyordum.
– Demek ki değişkenleri değiştirmişsin.
– Yanlış bir sebepten ötürü yapıyordum.
– Bilim iyi veya kötü değildir, Victor.
Ama iki şekilde de kullanılabilinir.
Bu yüzden her zaman dikkatli olmalısın.

— english —

Victor: Nobody likes scientists.
Mr. Rzykruski: They like what science gives them, but not the questions, no. Not the questions that science asks.
Victor: [thinks for a second] Actually, I have a question.
Mr. Rzykruski: He, he. That is why you are a scientist.
Victor: I was doing my experiment, my project, and the first time it worked great, but the next time it didn’t. I mean, it sort of worked, but then it didn’t. And I don’t know why.
Mr. Rzykruski: Then maybe you never really understood it the first time. People think science is here [points to his head], but it is also here [places his hand on his chest]. The first time, did you love your experiment?
Victor: Yes. [thinks of Sparky licking his hand]
Mr. Rzykruski: And the second time?
Victor: [Thinks of the invisible fish] No. I just wanted it over.
Mr. Rzykruski: Then you changed the variables.
Victor: I was doing it for the wrong reason.
Mr. Rzykruski: Science is not good or bad, Victor. But it can be used both ways. That is why you must always be careful.

 

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

