//
Şu anda okuduğunuz...
bisiklet, Bisiklet günlükleri, HayalleriGerçeklemek

8. Gökova Bisiklet Turunun Ardından

15-19 Mayıs 2014 tarihleri arasında gerçekleştirilen ve bisikletle yaklaşık 283 km katettiğimiz turdan söz etmek istiyorum. Bu tura katılmak hayallerimden birisiydi ve bu hayalimi gerçekleştirebildiğim için çok mutluyum. Özellikle Soma faciasından sonra bu tur iptal edilmeli mi, bu tura katılmamalı mıyız gibi düşüncelerimiz oldu. Gerçi biz eğlenmek için değil, bir yaşam biçimi olarak bisiklete gönül vermiştik. Katılmaya karar verdiysek de, birçoğumuzda bir burukluk, bir donukluk hakimdi. Akşam eğlenceleri, müzik dinletileri gerçekleşmedi.

Muğla Bisiklet Derneği’nin düzenlediği bu tura 230 civarı bisikletçi katıldı. Muğla ve Bodrum şehir merkezlerinden geçerken belirli yollarda polis yolları bizim için kapatmıştı veya kontrollü geçiş yapılmasını sağlıyordu. Bu turda, ilk olarak Muğla’dan başlayıp Datça yolu üzerinde bulunan Çubucak kampına gidildi. İkinci gün, Balıkaşıran rampasını geçip Datça’ya vardık. Üçüncü gün, gemilerle Bodrum’a geçtik. Dördüncü gün Ören’e ulaştık. Beşinci gün Akbük üzerinden Akyaka’ya vardık.

gbt2014

Çubucak kampı, çocukluğumun yaz tatillerinin geçtiği kamptır. Bu kampta tekrar bulunmak, eski anıları canlandırdı. Gün batımı ve dolunayın karşı dağdan doğmasını tekrar izlemek çok güzeldi …

Çubucak 2014

Çubucak 2014

Çubucak Panorama 2014

Çubucak 2014

 

Her gün çadır kurup çadır toplamak, yemek ve tuvalet kuyrukları, yan çadırdaki horultu sesleri, öğlen nohut akşam kuru fasülye yemek (gibi süper menüler) gibi şeyler sizi yıldırmıyorsa …

Sizi bekleyen muhteşem manzaralar, arabayla geçerken duramadığınız veya yeterince hissedemediğiniz bu coğrafyayı içinize çekmek, yol sohbetleri ve tabii ki bir performans testi sizi bekliyor.

Balıkaşıran rampası ve Bodrum’dan Ören’e giderkenki bozuk orman yolu en zorlayıcı kısımlarından. Özellikle Balıkaşıran’ı uzaktan ilk gördüğümde, şimdi bunu tırmanabilecek miyim diye düşündüğümü hatırlıyorum. Sonra “tabii ki tırmanacaksın” dedim ve aştım tabii🙂

karaarslan_bisiklet_2014_gbt_04

Bisikleti taşımak zorunda kalmadan bitirebildiğim için de çok mutluyum. Bazı ağrılarım vardı ama ona rağmen bu turu bitirebildim.

Aslında Mayıs olmasına rağmen, çiseleyen yağmurda da sürdük, karşımızdan sert rüzgar da esti (son gün hariç, nedense hep karşıdan esti). Deneyimci turcular, abartıyorsun diyebilirler. Bu mevsime göre ilginç geldi. Gerçi artık mevsimler de karıştı ya … Hep güneş olması da ayrı problem olabiliyor tabii, hava bize yaranamıyor🙂

Yollarda ne çok eski anı canlanıyor. Beyin, bu uzun bisiklet sürüşlerinde ne hatıraları sana yaşatıyor …

Bu turu öneriyorum. Bu katıldığım ilk bisiklet turu oldu. Türkiye’de benzer turlar yapılıyor, diğerlerine de katılmak için sabırsızlanıyorum.

Zaman buldukça bu yazıya bazı eklemeler yapmayı hedefliyorum.

 

Gökova Bisiklet Turu 2014

 

karaarslan_bisiklet_2014_gbt_03

Balıkaşıran rampasında

karaarslan_bisiklet_2014_gbt_05

Datça

 

 

karaarslan_bisiklet_2014_gbt_02

Bodrum

karaarslan_bisiklet_2014_gbt_01

Akbük Koyu

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

