//
Şu anda okuduğunuz...
akademik, akademik yayın, muğla üniversitesi

İntihal Tespit Sistemi Denemesi – ithenticate

İntihal tespit etmek için Ulakbim’e bağlı üniversitelerde lisanslı ithenticate sistemi var.Bu yazıda, bu sistemin kullanılması ile ilgili temel bilgileri size iletmeye çalışacağım.

Bu sistemi kullanabilmek için, öncelikle bağlı olduğunuz üniversitenin kütüphanesindeki yetkili arkadaştan sizin için gerekli kaydı yapmasını istemeniz gerekiyor.

Muğla Üniversitesi’nde Yusuf Tokmak (ytokmak@mu.edu.tr) bu konuda yetkili kişi. Muğla Üniversitesi’nin bir çalışanı iseniz, ona mail atıp sizin için kayıt yapmasını talep etmeniz gerekiyor.

O sizin için sisteme kayıt yaptıktan sonra ithenticate sisteminden gelen mailde (sistemde spam’e düşüyor) sistemi kullanabilmeniz için gerekli kullanıcı adı ve şifresi geliyor.

Sistemi kullanmak çok kolay. Kullanıcı adı ve şifresi ile ilgili web sitesine (https://app.ithenticate.com/en_us/login) login olup, denetlemek istediğiniz belgeyi yüklemeniz yeterli. Bu sistemi kullanmadan önce neredeyse birebir bir belgeden kopyaladıklarını kendim tespit ettiğim bir çalışmayı bu sefer bu sistemi kullanarak taratıyorum. Sistem yazıda %86 oranında alıntı olduğunu ve bir belgenin %79’unu aynen aldıklarını yaklaşık 10 dakikada tespit ediyor.

ithenticate1

 

ithenticate-2

ithenticate-5

“Settings” menüsünde, intihal tespit etme süreci ile ilgili ayrıntılı ayarlar, dışında tutulacak “exclude” kısımlar gibi ayarlar var.

ithenticate-6

Bir ufak ayrıntı da Ulakbim’in lisansının kapsamı ile ilgili. Tez ve ödev taramamızı istemiyorlar, eğer yaptığınız tespit edilirse sistemden uyarı mesajı geliyormuş. Ulakbim’in lisansı sadece makale ve bildiri taramayı kapsıyormuş. Bilginize.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

