//
Şu anda okuduğunuz...
gökyüzü

Yıldızlara Yolculuk: Merak

İnsan gece olduğunda, gökyüzündeki o parlak noktalara merakla baktı.

Gökyüzünde olanları anlamlandırmaya çalıştı

Ayın devrelerini, yıldız kümelerini … arada geçen uçakları, uyduları, tanımlayamadığı nesneleri (ufo) …

Sonra muhtemelen bunu o da beğenir diye düşündü 🙂

Sevdiğiyle izleyerek anı paylaştı, yalnızken yalnızlığı yaşadı …

Benim için yıldızlar, Çubucak Orman kampı demek. Çocukluğumdan beri her yaz gittiğimiz milyar yıldızlı kamp. Karşı dağdan  doğan ay, samanyolu ve kayan yıldızlar metoroidler… Özellikle dolunay evresinde ay ne güzel doğardı, bunu bu sene tekrar yaşamış olmaktan çok mutluyum.

Sanırım “Sofi’nin Dünyası”nı okuduğumda ilk kez farkına varmıştım, o an baktığımın aslında tarih olduğunu. Milyonlarca ışık yılı ötedeki yıldızların görürken, aslında onların milyonlarca yıl önceki hallerini gördüğümü anlamak …

En yıldızlı manzarayı İsviçre’de bir dağ yolunda gördüm. Karşımızda devasa bir karlı tepe vardı ve samanyolu bütün güzelliğiyle selam veriyordu. Ortalıkta tek bir ışık yoktu …

Bir de şöyle bir anım var. Üniversitede okurken Bolu Yedigöller’de kamp yapıyoruz arkadaşlarla. Ateşten uzaklaşıyorum gökyüzünün görüntüsü ile büyüleniyorum. Üşüyeceğimi anlayıp uyku tulumumun içine giriyorum ve ağaca yaslanıp gökyüzünü izlemeye başlıyorum. Ne kadar izlemişim hatırlamıyorum, dalmışım.

Kumsalda uzanıp yıldızları izlemek …

Astronomlar, NASA falan uzay çalışmaları yapıyorlar ya. Uzmanlar diyor ki, bizim güneş sistemimiz eninde sonunda yaşanmaz hale gelecek, ondan araştırma yapılıyor. Belki bir nedeni gerçekten bu olabilir ama asıl neden bence MERAK tır dostlar.

Çok merak ediyoruz, siz etmiyor musunuz?

samanyolu-saklikent-burakduman

(Fotoğraf: Burak Duman – Saklıkent – 2014)

Bu merak bizi gözlem şenliğine kadar götürdü,Bu yazı için:

https://enisden.wordpress.com/2014/08/17/yildizlara-yolculuk-17-ulusal-gozlem-senligine-katilmak/

 

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

