//
Şu anda okuduğunuz...
Hayat, hayata dair

Şiddete – Silahlanmaya – Tahamülsüzlüğe HAYIR!

Etrafımızı saran “şiddet”, “Silahlanma” ve “tahamülsüzlük” korkutucu seviyede. Nedenler çok sayıda olabilir ama engellemek için önlemler ve yıldırıcı “ceza”lar yeterli midir?

Ne tür önlemler var? Şiddete başvurmadan Medenice tartışmayı, dinlemeyi, onun yerine kendimizi koymayı (empati) ve bir diğerini aşağılamadan konuşmayı biliyor muyuz?

Hep haklı olmak zorunda mıyız? Yanılıyor olamaz mıyız? Anlamıyor olabiliriz ama farklı düşüncelere saygı duyamaz mıyız!

Öfke yönetimini biliyor muyuz? Duygularımızın sağduyumuzu ve aklımızı durdurmasına izin vermemek için … Derin Nefes alıp versek, beyine oksijen gitse. Kızgınken hiçbirşey yapmadan mesela, kızan kişinin karşısındaki de onun üzerine gitmese. Uzaklaşsak.

Cezalar yıldırıcı mı? Sanmıyorum.
Hukuk sisteminin vereceği cezalara ben inanmıyorum. Toplum nezdinde ve vicdanında bir ceza olamıyorsa, o zaman üyesi olduğum bu toplumu beşerlikten kurtarmak için ne yapmak gerekir?

Özellikle silahsızlandırma nasıl sağlanır ve kadına şiddetin sonu nasıl getirilebilir?
Bu konular ne kadar gündemdedir ve şiddet uygulayanların televizyona çıkıp bunları normal şekilde anlatmasına nasıl izin verilebilir?

Hele “dindar” ve “ahlaklı” olduğunu iddia eden bir toplum, ahlakı başka, şiddeti başka nasıl algılayabilir? Şiddete bahane nasıl uydurabilir?

“Kadına şiddet” değil “insana şiddet”tir esas olan. Ülkemizde kadına şiddet daha yoğun yaşandığından, bu şekilde vurgulamak da önemli oluyor gerçi…

hdormen-kadinasiddetehayir

Azalarak bitsin: “ya benim olacaksın ya toprağın”. İlla bir şeyi öldüreceksen, hastalıklı zihnini ve bu söyleyişi öldür.

Önce kendimizin farkına varalım, hatalarımızı düzeltelim. Etrafımızı da bilinçlendirelim.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

One thought on “Şiddete – Silahlanmaya – Tahamülsüzlüğe HAYIR!

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

