//
Şu anda okuduğunuz...
eğitim, eğitim üzerine düşünceler

Öğretmenlik mesleğinin kutsallığı ve önemi hakkında unutmamamız gerekenler

Öğretmenlerin değerinin her geçen gün azaltıldığı günümüzde, bütün öğretmenlerin 24 Kasım Öğretmenler Gününü kutluyorum.

Oğretmenlerin-isi-zor

2012 senesinde yazdığım yazıyı tekrar paylaşıyorum.

enisden

“Bana bir harf öğretenin, kırk yıl kölesi olurum” (Hz. Ali)

Hz. Ali’nin sözünden, öğretmenlerin küçümsendiği ve başarısız olduklarının iddia edildiği bir yüzyıla gelmiş durumdayız. Bu cumhuriyet kurulurken, Atatürk eğitimin ve öğretmenlerin öneminin farkındaydı.

“Bir millet irfan ordusuna malik olmadıkça, savaş meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin yaşayacak neticeleri vermesi, ancak irfan ordusuyla kaimdir. Muallimler! Yeni nesli, Cumhuriyetin fedakar muallim ve mürebbilerini sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır.

Milletleri kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir. Öğretmenden, eğiticiden mahrum bir millet, henüz bir millet adını alma yeteneğini kazanamamıştır. “

Mustafa Kemal Atatürk

Baş öğretmen sıfatını alabilen başka bir lider var mıdır dünyada? Geometri kitabı yazdığını ve eğitime ne kadar önem verdiğini tekrar hatırlamamız gerekiyor. Daha ayrıntılı bilgi için bkz http://www.basogretmenataturk.com/

Oysa ki günümüzde öğretmenlik mesleğinin itibarını düşürmek için sanki planlı bir çalışma yürütülüyor. Öğretmenlere ve öğretmenliğe yönelik çok ciddi bir saldırı söz konusu. Kimisi aldıkları ücreti fazla buluyor, kimisi…

View original post 382 kelime daha

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

