//
Şu anda okuduğunuz...
akademik, eğitim, eğitim üzerine düşünceler

Finaller Öncesi, Not Sistemi Hakkında – Görünen ve Asıl

Muğla Üniversitesi için Final sınavı ve notların toplanma vakti.Finallere Calismak
Finallere çalıştınız mı? Yoksa günü gününe çalışmıyor musunuz?

Sınav denince bir irkiliyoruz, bir stres bir telaş. Sınav dediğimiz şey ise konuyu anlayıp anlayamadığınızı ve nerede eksiğiniz olduğunu belirten bir araç. Sınavda hatalarınızı ve eksiklerinizi görerek bir sonraki sınavda bu hataları yapmamak da siz öğrencilerin elinde.

Not üzerine çok şey yazılabilir, sistem öyle tanımlamış, dersten geçip geçilmediğini not adı verilen rakamlar tanımlıyor. Öğrencinin verilen dersi öğrenip öğrenmediğinin tespit edilmesi, öğrenci yeterince öğrenmediyse dersi tekrar alarak öğrenmesinin sağlanması hedefleniyor. İyi bir şekilde değerlendirme yapılıyor mu, o biraz da eğitmene ve kullandığı sisteme bağlı. Bu konuda hepimiz kendimize göre bir sistem kullanıyoruz ve kendimizce daha iyi olsun diye uğraşıyoruz.

(Kaldı ki “ders” kelimesi bile güzel değil. “Son Ders Aşk ve Üniversite” filminde dedikleri gibi, “Ben ders vermem, gerektiğinde dersi hayatın kendisi verir.” )

Sayın İlber Ortay hocamı böyle “caps”lemişler, oldukça keyifli olmuş. Kendisinin anlayışına sığınarak ben de paylaşıyorum.
Sevgili öğrencilerimiz biz akademisyenleri böyle görüyor olmalılar:

Hepinizi Büte Biraktim
(Akademisyen (Temsili) )

Aslında böyle bir şey yok tabii. (İşte hoca buradan soracak, not alın🙂 )

Benim tanıdığım birçok akademisyen, boş yere yıl kaybı olmasın, öğrencileri mağdur olmasın diye elinden geleni yapar durur. Ama bu demek değildir ki herkese 100 ver geçsin. Ben sınavları değerlendirirken nereden ek puan vereyim diye uğraşır dururum. Benim gibi birçok meslekdaşım var biliyorum, öyle bir iki puanla not harfi değişecekse öğrenci daha istemeden o düzenlemeyi kendileri yaparlar.

Tabii ki bunları yaparken adil olmak ve sınıftaki adaleti de korumak lazım. Ne derler bilirsiniz, “iyi olmak kolaydır, adil olmak zordur“.

Eğer önemli birşey varsa, o da öğrencinin karakterli olmasıdır. Özellikle bir şeye tahammülümüz yoksa, o da “kopya”dır, yalancılık ve hırsızlıktır.

Arkadaşlar aslında önemli olan hayatın verdiği nottur. (Hoca burada felsefenin dibine vuruyor😉 )

Önemli olan karakter ve güvendir. Öğrenciler özellikle bu güveni kaybetmemelidir. Hayat Bilgisi dizisinde bunu çok güzel dile getirmişlerdi.

Önemli olan çalışmak, öğrenmek ve kişisel gelişimdir.

İyi çalışmalar dileklerimle. Notu da problem etmeyin. Az olsun, sizin olsun😉

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

