//
Şu anda okuduğunuz...
akademik, eğitim, eğitim üzerine düşünceler

Ezber bozucu sınav hedeflerken …

Ezber bozucu sınavlar nasıl olabilir?

Bu konuyu iyice düşünmek lazım🙂 Haydi sorgulayalım.

Tanım sorulmayacak, şıklı sorular olmayacak …
Ne anladıkları sorgulanacak.
O bilgiden başka bir bilgiye ulaşıp ulaşamayacakları, sorgulama yetenekleri sorgulanacak.

Özellikle açık kaynak, hatta açık Internet olacak.
Öğrenciler, birbirlerine kopya vermeyecek kadar etik (ahlaki) değerlere sahip olacak.
O derste öğrendiklerini kullanabilecekleri ama belki de önceden hiç karşılaşmadıkları bir senaryo, bir durum olacak.
Beyinlerini kullanabilecekleri bir durum olacak …

Beyninizi kullanın

“Advanced Computer Network” dersinin sınavında bir şey denedim. Onlara daha önceden anlatmadığım bir method ve tekniği sordum.
Şaşırdılar, “biz bunu bilmiyoruz” diyenler oldu. Başka methodları zaten daha önce göstermiştim. İnternet açıktı ve o methodu yapabilecek ön bilgiyi daha önceden vermiştim.
(Çok iyi verememiş olabilirim, bu başka bir yazının konusu olabilir.)

İş hayatında hiç karşılaşmadıkları bir sorunla karşılaştıklarında “Bize bunu okulda göstermediler” mi diyecekler?

Yeterince zamanları vardı, hatta asistan arkadaşları isyan ettirecek kadar uzundu🙂

Yapabilenler yeni birşeyler öğrendiler, hatta hiç bilmedikleri bir yöntemi nispeten kısa bir süre içinde çözebileceklerinin de farkına vardılar.

Biraz zorlandılar evet, ama zorlanmaları da lazım. Hayat teknesinde zorlanmadan önce …

ezber bozmak iyidir

 

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

