//
Şu anda okuduğunuz...
Uncategorized

Kitap Önerisi: Kürk Mantolu Madonna

“Kürk Mantolu Madonna” son zamanlarda beni en çok etkileyen kitap oldu. İnsan psikolojisine, hayata, sevgiye, tutkuya ve aşka dair çok güzel bir hikaye.

Kitabın ilk kısmı pek akıcı değil ama bir süre sonra elinizden bırakmak istemiyorsunuz. Altını çizdiğim, beni etkileyen cümleleri yazmaya kalkışsam, sayfalarca sürer.

İnsanları tanıdığımızı, çözdüğümüzü sanıyoruz ya; Sabahattin Ali bunun aslında o kadar kolay olmadığını çok güzel ortaya koyuyor.

SabahattinAli-insanlar

“Kimi tutkular rehberimiz olur yaşam boyunca. Kollarıyla bizi sarar. Sorgulamadan peşlerinden gideriz ve hiç pişman olmayacağımızı biliriz. Yapıtlarında insanların görünmeyen yüzlerini ortaya çıkaran Sabahattin Ali, bu kitabında güçlü bir tutkunun resmini çiziyor. Düzenin sildiği kişiliklere, yaşamın uçuculuğuna ve aşkın olanaksızlığına (?) dair, yanıtlanması zor sorular soruyor.” (Arka Kapaktan)

Sabahattin Ali’nin bu şaheserini şiddetle tavsiye ediyorum. Defalarca okunulası bir eser. İyi okumalar.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

One thought on “Kitap Önerisi: Kürk Mantolu Madonna

  1. Tavsiyeye +1. Beni de çok etkilemişti Kürk Mantolu Madonna. Türk Edebiyatında okuduğum kısa roman veya uzun öykü kategorisindeki en yetkin eserlerden biri. Sabahattin Ali’nin okuduğum ilk kitabıydı ve anında yazarına sınırsız kredi sağladı (ne yazmışsa alır okurum abi gönül rahatlığıyla). Enis’in bahsettiği insanı çarpan cümlelerinin yanısıra kurgusu da bence dört dörtlük. Kurgusunun akıcılığıyla filmi çekilse de seyretsem hissi uyandıran, elinizden bırakamadan bir solukta okunan kitaplardan.

    Posted by pembeci | 20 Mart 2015, 12:08 pm

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

