//
Şu anda okuduğunuz...
ANI, anma, annem, Anı

1001. yazım biricik anneme; gelincik tarlaları ve gelincikten bebek yapmak …

1001. yazım, biricik anneme gelsin. Her zaman benimlesin ve ölümsüzsün.

Eskilerden bir anı, Balçova’ya gitmişiz ve biz (ablamla ben) annemden gelincikten bebek yapmasını istiyoruz. Annem de birkaç gelincik tomurcuğu bulup onlardan birkaç gelincik bebeği yapıyor. Bizim için büyüleyici bir  an bu, hayranlıkla yapılışını izliyoruz. Hatırlıyorum da; damat olanı da vardı, gelin olanı da … Sanki her birinden birer tane yapardı.

2647-ffayzin-gelincik-bebek-5591-950px

(Yapılışına dair bir site: http://www.cocuklacocuk.com/gelincikten-gelin-bebek )

Bugünlerde tarlalarda gördüğüm gelincikler, tabir yerindeyse gelincik tarlaları bana hep bunu hatırlatıyor.

O kadar narindir ki gelincik’ler, dokunmaya kıyamam.

Bugün yağmur yağarken Muğla yaylasında bisikletle biraz dolaştım. Yağmur altında çektiğim birkaç fotoğrafı sizlerle paylaşmak istiyorum ve bu manzaraları bütün annelere adıyorum …

Gelincik tarlaları, muğla yaylası

Gelincik tarlaları, muğla yaylası

IMG_20150510_135232

Anneler gününe bir not:

Her şey için bir gün uyduran sevgili kapitalist düzen. Biz, annelerine fiziksel olarak sarılamayanlar için biraz buruk bir hafta oldu.
Anneler günü ekonomisi … Sayısız SMS, eposta, reklam, video tekrar tekrar hatırlattı bunu. Yapma demiyeceğim, bilirim ki yaparsın.

Benim durumumu yasayanlara ise şunu hatırlatmak isterim; kalplerine sarılsınlar, çünkü sevdiklerimiz oradadır. Bir insan, ancak unutulduğunda ölür. Onlar bizle ve anılarımızla yaşıyorlar.

Farid Farjad’dan gelsin …

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

One thought on “1001. yazım biricik anneme; gelincik tarlaları ve gelincikten bebek yapmak …

  1. En derinden ve samimi *

    Posted by Şiar AKGÜL | 11 Mayıs 2015, 8:53 am

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

