//
Şu anda okuduğunuz...
eğitim, eğitim üzerine düşünceler

Çocuk eğitimi: 0-6 Yaş Aralığı ve Sonrası için Eğitici Oyuncak Önerileri

Sayın Kağan Kağanoğlu ile bir otobüs yolculuğunda tanıştık. Eğitim sisteminin sorunları üzerine güzel bir sohbet yaptık. Kendisi bu konuda çok okumuş, düşünmüş. Bu konuda, özellikle 0-6 yaş aralığındaki çocukların eğitimi için bazı önerileri var. Sözü ona bırakıyorum….

 

Eğitimi sadece eğitim kurumlarının üzerine yıkmak, işi kolaya almak yada suçu başkasına atmak olur. Bunun için de bence 0-6 yaş aralığında işe başlamak gerekiyor. Bu yaş dilimi ıskalandığında işin yarıya yakını bitmiş oluyor bence. Eğitimi bina inşaatı gibi düşünecek olursak, 0-6 yaş aralığında işin temeli atılıyor. Bu işe gereken özen gösterilmediği zaman sonradan yapılan tüm işler eksik kaldığı kanaatindeyim.

Aşağıda örnek oyuncaklardan var.

Elimdeki oyuncaklar:

Ahşap oyuncaklardan elimde kalanların resimleri. İsimleri soma cube, kule.cornucopia. piramit.

Kule planı parçaları içine yerleştirmeniz gerekiyor. Kutulu olanları içeri yerleştirmeniz gerekiyor.

 

0-6 yaş için oyuncak önerileri;

Rory’nin Hikaye Küpleri  Rory’s story cubes

Zarların üzerindeki resimlerin olduğu bir hikaye anlatıyorsun.. . Baba kız anne oğul da oynayabilir…

Büyükler için de çok farklı bir deneyim sunuyor…

 

 

 

 

 

 

Gravity Maze:

http://www.anne.com.tr/yercekimi-gravity-maze

gravity_maze_1006

Thinkfun markasının oyuncaklarını tavsiye edebilirim.

http://www.hepsiburada.com/ara?q=Thinkfun

Klikko

Fiyat: http://www.hepsiburada.com/klikko-350-parca-pm-oyunanadolukk350

Video:

 

katamino

https://www.anne.com.tr/katamino-classic

 

 

 

 

 

 

lazer Maze

http://www.hepsiburada.com/isik-ve-aynalar-laser-maze-p-OYUNANNE1014?magaza=E%C4%9Fitim%20Dizayn&wt_gl=cpc.nelk.kultur.hobi.pla&gclid=CjwKCAjw8IXMBRB8EiwAg9fgMDabRaZKd2r5yX82pUb3oWgv16fzzwOFdnmV5FMjXZ-tFAs6fUkuvhoCxdAQAvD_BwE

 

Daha ileriki yaşlar için:

Pentominoes.. küçük çocuklar için ahşap oyuncak, aşağıdaki şekilleri yerleştirmeniz gerekiyor. Bunun gibi çok değişik ahşap oyuncaklar var.

Pentominoes

Japanesse puzzle box… ahşaptan 5-40 hamle sonra açılan kutular yapıyorlar..

 

 

Laser chess: lazerli satranç hem oyun hem acılar hem strateji.

Bunlarla oynayan çocuklar haliyle farklı oluyor.

 

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Bir Cevap Yazın

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

