//
Şu anda okuduğunuz...
akademik yayın, üniversite, eğitim, eğitim üzerine düşünceler

İntihal/aşırma tespit ve engelleme önerileri

İntihal/aşırma denince hep akademik yayınlar akla gelir. Öğrencilerin ödevlerinde de sıklıkla karşımıza geliyor.

Kopyala yapıştır kolay geliyor ama hırsızlık olduğu unutulmamalı.
Yapması kadar, tespiti de kolay.
Cümlenin o kişiye ait olmadığı kısa bir göz atmayla anlaşılıyor, sonrasını da bir Google araması hallediyor.


İntihal/aşırma tespit ve engelleme önerileri:
http://www.pyrczak.com/antiplagiarism/tips.htm

Aşağıdaki blog’da bu tespit süreci için kullanılabilecek ticari veya açık kaynak çözümler de listelenmiş:
http://asuyatuyolar.blogspot.com/2011/03/intihal-tespit-programlar.html

Öğrencilere bir konuda araştırma yazısı hazırlatırken şunları yapmalarını öneriyorum mesela:
– Konuyla alakalı yazılar iyice araştırılmalı
– Konuda mümkün olduğunca kendi cümleleriniz kullanılmalıdır.
– Bir başka kaynaktan alıntı yaptığınızda, alıntının sonuna referansı [numara] şeklinde belirtmeli ve yazı sonunda referanslar kısmında kaynağın içeriğini, yazarını ve web adresini belirtmelisiniz.
– Alıntının kelime kelimesine aynen alınması (ki “özlü söz” gibi aynen alınması uygun olanlar) durumunda, içerik çift tırmak “ ” arasında belirtilmelidir. Bir önceki maddede anlatılanlar da uygulanacaktır.

Reklamlar

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

4 thoughts on “İntihal/aşırma tespit ve engelleme önerileri

  1. merhabalar, sizin yazınız benim de lu yazıyı yazmama ilham kaynağı oldu, umarım işinize yarar.

    http://asuyatuyolar.blogspot.com/2011/03/intihal-tespit-programlar.html

    Posted by ozi | 05 Mart 2011, 11:32 pm

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: Written Communication Skills | enisden - 18 Mart 2013

  2. Geri bildirim: Ceng 1002 Research Projects -2014 | enisden - 05 Mart 2014

  3. Geri bildirim: Ceng 3542 – Semester Project Topics | enisden - 26 Mart 2014

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

"Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver."

"God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference."
(P.R. Niebuhr)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler

%d blogcu bunu beğendi: