//
Şu anda okuduğunuz...
güzel, Güzel Sözler, Hayat felsefesi, hayata dair

Mevlana ile Şems’in Hikayesinden bir kesit; aramak, anlamak ve sevmek üzerine

Mevlana ile Şems’in karsilasmasindan bir kesit:

Aradığın şey o kitaplarda değil, aradığın şeyi okuyarak bulamazsın.

Sende eksik olan şeyi gözlerinle tamamlayamazsın.

Aradığın şeyi Dünya’da arayacaksın, aradığın şeyi yüreğinle bulacaksın.

Dünya’da ki tüm kitaplar, tüm hesaplar, akıl oyunları, sayfalarca laflar, sevginin yerini tutmaz.

Okuyarak öğreneceksin ama severek anlayacaksın. ” (Şems-i Tebrizi)

Mevlana’nın Etme şiiri ve Yılmaz Erdoğan’ın bunu yorumlayışı da çok güzeldir. Erzurum’da Universiade açılışında bu yorum çok güzel bir gösteri ile birleşmiş, bunu da paylaşmak istedim:

Bir de bunlarin uzerine, ney taksimi dinlemek de isterseniz

http://www.semazen.net/ney-dinleti.php

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Mevlana ile Şems’in Hikayesinden bir kesit; aramak, anlamak ve sevmek üzerine” için bir yanıt

  1. Merhaba Enis,
    Çok güzel bir hatırlatma. Sevgi, aşk ve bilim ve kitap ve takrar gönül. Okuyarak öğrenme ve severek anlama. Bunlar üzerine düşünülmesi, nöron emeği sarfedilmesi gereken konular..

    Posted by Ismail DOĞAN | 03 Temmuz 2012, 2:31 pm

Yorum bırakın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler