//
Şu anda okuduğunuz...
Özgür yazılım söyleşileri, söyleşi

Özgür Yazılım Deneyimleri ve Söyleşileri

Özgür Yazılım dünyasının öğrencilerin kendilerini geliştirmeleri için önemli bir fırsat yarattığını düşünüyorum. Özellikle bilgisayar mühendisliği ve bilgisayar bilimlerindeki öğrencilerin bu dünyada çok daha etkin olmaları gerekiyor. Bu konudaki, “Bilgisayar mühendisliği öğrencilerinin, özgür yazılım projelerine katılımının önemi” yazımı da inceleyebilirsiniz.

“Peki nasıl?” diye bir soru geleceğini biliyorum. Bunu en iyisi, özgür yazılım dünyasından arkadaşların ve ustaların yanıtlaması.

Bu blog girdisinden söyleşilere bağlantı veriyorum. Tanıdığım arkadaşlarım ve/veya hocalarım sağ olsunlar beni kırmadılar ve söyleşilere katkıda bulunacaklarını söylediler. Hiçbir yazıyı aceleye getirmeden, en faydalı nasıl olunabilecekse o şekilde yazılar karşınızda olacak. Bu sayfayı düzenli takip etmenizde, en sağlıklısı enisden.wordpress.com ‘u RSS ile takip etmenizde fayda var.

Söyleşiler:


`Fuzuli Programlama Dili` Ekibi ile Söyleşi:

Yeni bir programlama dili doğuyor ..


Oğuz Yarımtepe ile GSoC (Google Summer of Code) Deneyimi üzerine söyleşi:

GSoC‘da siz de yer alabilirsiniz?


Necdet Yücel ile Özgür yazılım ve eğitimde özgür yazılımın kullanımı üzerine söyleşi:

” … Öğrencileri özgür yazılım dünyasından haberdar etmek lazım…internet üzerinden dahil olabilecekleri projelerin varlığından haberdar etmek bile başlıbaşına önemli bir katkı olacaktır. Özgür yazılımları kullanmak, tanıtmak, çeviri yapmak, hata bulmak, yama göndermek ve geliştiricilerden biri olmak aşamaları karşılığını gören herkesi çok mutlu edecektir.


Mustafa Akgül ile Türkiye’de özgür yazılım çerçevesinde neler yapabileceğimize dair söyleşi.

” … Özgür yazılımı ve İnterneti, ülkenin kalkınması, bilgi toplumu olması, dünya ile bütünleşmesi, dünya ile diyalog içinde paylaşan, dayanışma içinde bir ülke olma hedefinin bir aracı olarak görmek gerekir. Özgür yazılım felsefesi, ve onun getirdiği birlikte üretmek ve insanlığın ortak çıkarları için çaba harcamaya özen göstererek, hayatın her boyutuna uzantıları üzerinde kafa yormalıyız.”


Mert Kahyaoğlu ile GSoC (Google Summer of Code) Deneyimi üzerine söyleşiMertKahyaoglu_Foto

Mert Kahyaoğlu, MSKÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nün en başarılı öğrencilerinden. Bu yazıda özgür yazılım projelerine olan katkısından, web teknolojilerinden ve “google summer of code” (google’da kodlama – google’da staj) kabul olmasından sözedeceğiz.


About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Yorum bırakın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler