//
Şu anda okuduğunuz...
ANI, anlar, Uncategorized

An’lar – Perseid Meteor Yağmuru Gözlemi

Perseid meteor yağmurunun pazarı pazartesiye bağlayan gece 4:30’dan sonra  en iyi şekilde gözlemlenebileceği belirtilmişti.

Pazar gecesi üç gibi uyanıyorum, saati kurduğum an’a daha yarım saat var. Yatağın rahatı ve yola koyulmaya tembellik anlık da olsa aklıma geliyor ama kısa sürede kayboluyor.  Yola çıkmaya azimliyim. Su kaynatıp termosu dolduruyorum. Yanıma atıştırmalık birşeyler alıp  yola koyuluyorum.

Gecenin köründe dağlara çıkmak çok tekin gelmediğinden, nispeten ışıkların az olacağı bir deniz kıyısını gözlem için seçiyorum. Sandalyemi açıp gökyüzünü incelemeye başlıyorum.

Dalgaların sesi eşliğinde gökyüzündeki meteor yağmurunu gözlemlemeye başlıyorum. Geç mi kaldım endişesi, biraz sonra başlayan o şenlik ile yok oluyor. Farklı açılardan gökyüzüne giren ve dünyalıları selamlayan meteorlar … Belki asırlar sonra dünya için bir tehdit olacaklar ama şimdi sadece hoş bi seyirlik …

Elimde fincanım
Uyanırken doğa
Selamlıyorum
Yeni doğan günü.

Öten horozlar
sabah ezanı
sürüler halinde uçan kuşlar
ziyarete gelen kedi ailesi …

Aydınlanan gökyüzü,
gülümseyen güneş.

Uykusuzluk değil
Ruhumun
Uyanıyor olmasının
dinginliği …

Yaşadığımı derinden hissediyorum.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum bırakın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler