//
Şu anda okuduğunuz...
ANI, anlar

An’lar – Doğada Kamp – Çadır – Hayat – Zihin

Karaarslan Sandras Kamp 2018

Doğada kamp, o rahat dünyanı bırakıp biraz çile çekmen demek.

Çile dediğin şeyi düşündüğünde, “bu mu çile” diyeceğin şeylerden mahrum olmak

O rahat döşekten, sıcak yuvandan, internet bağlantısından, o temiz banyo ve tuvaletinden, sınırsız yemek seçeneklerinden birkaç günlüğüne uzak yaşaman demek.

Peki o zaman bu rahatsızlık niye? Ekonomik olsun diye mi?

Çünkü bu rahat dünyandan (comfort zone) çıkıp dışarıdan kendine bakman gerek.

Baktığın o manzaralarda yansımaların kendisinden daha gerçek gözükmesi,

Manzaraları izlerken zihninin berrak olması demek.

2018 Karaarslan kamp sandras

Havanın bu kadar nefes açıcı, renklerin bu kadar net, kokuların bu kadar doğal olduğuna şaşırmadan an’ı yaşamak demek.

Geceleri milyar yıldızlı bir gökyüzünün altında oturup o tarih sahnesini gözlemlemek,

Soğuk geçen bir gecenin sonunda, o ısıttığın suda yaptığın kahvenin hiçbir kahveyle yarışamayacağını bilmen demek.

Hayatta kalma yeteneklerini arttırman gerektiğini hatırlamak,

Her türlü zor şarta rağmen, bir sonraki için fırsat kollaman demek …

(Fotoğraflar Sandras dağı Gökçeova Gölü’ne ait olup tarafımdan çekilmiştir)

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum bırakın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler