//
Şu anda okuduğunuz...
etkin insan, hayata olumlu bakmak, kişisel gelişim

Yaptığın seçimin sorumluluğunu yüklenmek ve şikayet etmemek

Belki bu blog, okuyucuya blog yazarının hep mükemmel tercihler yaptığı ve hiç hata yapmadığı şeklinde bir izlenim veriyor olabilir. Tabii ki böyle bir mükemmelik kimse için geçerli olamaz; bu blog akademik dünya, eğitim ve kişisel gelişim konusu başta olmak üzere hayatta edindiğim bazı tecrübelerimi süzerek paylaştığım bir ortamdır.

Hepimizin bunaldığı ve hayatını/seçimlerini sorguladığı zamanlar olabilir. Bu durumda şikayet edebiliyoruz. Böyle bir anda, uzun zamandır bitiremediğim “Savaşçı” kitabından rastgele bir sayfa açıp okuyorum. Aşağıdaki paragraflar, okuduklarımdan aldığım alıntılardır:

… kişinin birçok seçenekler arasından seçim yapma olanağına özgürlük diyoruz, ve kişi seçim yaparak özgürlüğünü kullandığı andan itibaren, yaptığı bu seçimin sorumluluğunu da yüklenmiş oluyor …

Bu kişi çalışacak yerde zamanını şikayet ederek harcarsa, sorumsuzca davranıyor demektir.

Şikayet etmeyi bırakıp hayatımızı daha anlamlı hale getirmeye ve seçimlerimizin sonuçlarını iyileştirmeye çalışmak daha anlamlı olacaktır diye düşünüyorum. Tabii ki gücümüzün yettiği kadarını değiştirebileceğimizin de farkında olmalıyız.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum bırakın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler