//
Şu anda okuduğunuz...
akademik yayın, üniversite, eğitim, eğitim üzerine düşünceler

İntihal/aşırma tespit ve engelleme önerileri

İntihal/aşırma denince hep akademik yayınlar akla gelir. Öğrencilerin ödevlerinde de sıklıkla karşımıza geliyor.

Kopyala yapıştır kolay geliyor ama hırsızlık olduğu unutulmamalı.
Yapması kadar, tespiti de kolay.
Cümlenin o kişiye ait olmadığı kısa bir göz atmayla anlaşılıyor, sonrasını da bir Google araması hallediyor.


İntihal/aşırma tespit ve engelleme önerileri:
http://www.pyrczak.com/antiplagiarism/tips.htm

Aşağıdaki blog’da bu tespit süreci için kullanılabilecek ticari veya açık kaynak çözümler de listelenmiş:
http://asuyatuyolar.blogspot.com/2011/03/intihal-tespit-programlar.html

Öğrencilere bir konuda araştırma yazısı hazırlatırken şunları yapmalarını öneriyorum mesela:
– Konuyla alakalı yazılar iyice araştırılmalı
– Konuda mümkün olduğunca kendi cümleleriniz kullanılmalıdır.
– Bir başka kaynaktan alıntı yaptığınızda, alıntının sonuna referansı [numara] şeklinde belirtmeli ve yazı sonunda referanslar kısmında kaynağın içeriğini, yazarını ve web adresini belirtmelisiniz.
– Alıntının kelime kelimesine aynen alınması (ki “özlü söz” gibi aynen alınması uygun olanlar) durumunda, içerik çift tırmak “ ” arasında belirtilmelidir. Bir önceki maddede anlatılanlar da uygulanacaktır.

About enisden

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde öğretim üyesiyim. "Bilgiyi paylaştıkça artar." ilkesine inanıyorum. Bu blogda; akademik dünya, araştırma yöntemleri, eğitim ve bilgisayar mühendisliği çoğunlukta olmak üzere, hayata dair deneyim ve bilgilerimi paylaşmayı hedefliyorum.

Tartışma

İntihal/aşırma tespit ve engelleme önerileri’ için 4 yanıt

  1. merhabalar, sizin yazınız benim de lu yazıyı yazmama ilham kaynağı oldu, umarım işinize yarar.

    http://asuyatuyolar.blogspot.com/2011/03/intihal-tespit-programlar.html

    Posted by ozi | 05 Mart 2011, 11:32 pm

Trackbacks/Pingbacks

  1. Geri bildirim: Written Communication Skills | enisden - 18 Mart 2013

  2. Geri bildirim: Ceng 1002 Research Projects -2014 | enisden - 05 Mart 2014

  3. Geri bildirim: Ceng 3542 – Semester Project Topics | enisden - 26 Mart 2014

Yorum bırakın

“Tanrım, Bana değiştirebileceğim şeyler için CESARET, Değiştiremeyeceğim şeyler için SABIR, Ve her iki şey arasındaki farkı anlayabilmek için BİLGELİK ver.”

“God grant me the serenity to accept the things I cannot change; courage to change the things I can; and wisdom to know the difference.”
(P.R. Niebuhr)

Özgürlük ve bağımsızlık benim karakterimdir.” (Mustafa Kemal ATATÜRK)

TEGV

TEGV - eĞİTİM İÇİN BEN DE VARIM

Kategoriler